در مراسمی به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن از مادران شهدای جاویدالاثر و همسران جانبازان قطع نخاعی تجلیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تجلیل از  مادران شهدا و همسران جانبازان قطع نخاعی،گفت:مشقت‌های طاقت‌فرسایی که مادران و همسران شهدا کشیده‌اند، جهاد در راه خداست.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود:  امام خمینی (ره) فرمودند که مرد از دامان زن به معراج می‌رود و جایگاه زن در تربیت مردان محوری است، همه امامان از دامان حضرت زهرا (س) پرورش یافتند و از وجود با برکت حضرت یازده قرآن ناطق پرورش یافته است و حضرت زهرا (س) معلم فرزندانش که امام معصوم هستند، بود.

 امام جمعه قزوین گفت:  امام علی علیه‌السلام درباره شهدا و مجاهدانِ در راه خدا فرموده جهاد دری از در‌های بهشت است و خدا این در را به روی بندگان مخصوص باز می‌کند و برای رفت و آمد هر کسی نیست.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: مجاهدان برای رسیدن به جایگاه شهادت به میدان رفتند و همواره همانند سردار شهید سلیمانی انتظار شهادت می‌کشند و پیام آن‌ها به ما این است که ما هر چه داشتیم در راه خدا گذاشتیم و شما نیز در میدان باشید و از انقلاب حمایت کنید و منتظر حقیقی امام زمان (عج) باشید و برای قیامت خودتان را آماده کنید.

اوگفت: نباید با آرمان‌های شهدا بازی کنیم، برای مقام و مال دنیا بدویم و اگر این گونه باشیم در قیامت و در دنیا شرمنده شهدا خواهیم بود.  

در پایان این مراسم از کتاب عاقبت بخیر سرگذشت همسر شهید حاج احمدعلی طاهرخانی که در سال ۱۳۶۲ به درجه جابنازی نائل آمد و در سال ۱۳۸۲ به شهادت رسید رونمایی شد.

همچنین از کتاب بدرقه باران خاطرات سرکار خانم مریم رحیمی همسر شهید محمدعلی برجی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار